Monday, April 07, 2008

#108. Radiohead - Paranoid Android

Åh Magnus Carlsson, eller vad du heter. Vilken sjuk video du har gjort. Riktigt Ace. Jag gillar verkligen partiet där han sjunger "Do you remeber..."-Nånting, den där rockiga biten. Den där biten innan kan jag delvis på gitarr och brukar spela den ganska ofta. Han sjunger iallafall om Rom och romarikets fall. Tror jag, och om kylskåp, hur baksidan på gamla kylskåp brummar. Jag såg någon dokumentär på SVT, musikbyrån? Jag gillar verkligen hela Ok Computer. När den anlände till biblioteket i Hallunda hade jag den säkert ett halvår, minst! Jag borde köpa den skivan. Eller låna på biblioteket och bränna, hä hä. Fast det vore ju stöld! Nåväl Här är den;

3 comments:

jssfrk said...

Låna på biblioteket och bränna? Är inte det lite väl 1995? Du vet väl att det finns enklare sätt att stjäla från Radiohead och andra band?

Jorge said...

Nej nej, inte bränna, jag spelade av på kassett... det var precis innan lixom mp3 slog igenom, jag kommer ihåg att jag konverterade allting till .ra, du vet real audio filer...

sen kom ju mp3...

Jorge said...

och dessutom, var det innan fildelning slog igenom på allvar, när jag började på gymnasiet då var ju napster och audiogalaxy riktigt stort!

jag tänkte köpa ok computer i framtiden.. hehe

dessutom stal jag aldrig jag lånade alltså allting på bibblan så länge som jag hade lust med!