Saturday, February 02, 2008

#145. Nina Kinert - Through Your Eyes - #146. the Bodines - Therese

#145. Nina Kinert - Through Your Eyes

Det tog ett riktigt bra tag innan jag kom på vilken låt om skulle vara på denna plats. Reklam-låtar i all är med den här låten slår nästan alla låtar som användts av olika företag i lansering och marknadsföring av sina produkter. Egentligen har jag ingen som helst relation till denna låt förutom att den är bra. Jag laddade ner den (såklart) och laddade in den i min mp3-spelare och kunde inte sluta lyssna på den. Förhoppningsvis är det inte bara jag som gillar den här låten. Den har ju trots allt gått på tv och värmt många fler hjärtan än mitt eget. Jag hoppas ni tycker om den lika mycket som jag.



#146. the Bodines - Therese

Såå Alarmerande den här gången, att jag börjar beta av mina 80 -90-tals indie-hits. Jag pratade med Jens som kommenterade det - Mäktigt, apropå att göra listor. Han förfasade sig dock över just min skeva musiksmak gällande musik från de brittiska öarna som jag har en tydlig stark förkärlek till. Därför lägger jag in denna klassiker från the Bodines och inte att förväxla med the Bodonis som är ett helt annat band. Jag har inte mycket relation till låten Therese men ack så bra den här. Varsegoda.

No comments: