Sunday, February 03, 2008

#143. [Ingenting] - Julia/Syster Dyster - #144. the Rentals - Friends of P

#143. [Ingenting] - Julia/Syster Dyster

Jag kommer inte riktigt ihåg när [Ingenting] kom ut på pophimmelen men ack så bra. Jag kan inte inte vara svag för sånt här. Egentligen var väl hela den sommaren helt okej med Emmaboda festivaler och allat annat sånt om hör till tonåren. Eftersom de är från Stockholm är det väl nån som känner nån som känner de här Killarna. De gjorde för övrigt en sjuhelvetisk bra cover på Alla har glömt med Ann-Lie Rydé som jag älskar. Jag och ingenting har samma smak angående iallafall den där låten. Här kommer en av deras bästa låtar.





#144. the Rentals - Friends of P

Alla ni som gillade Weezer med debuten och singeln Buddy Holly, Say It Aint So och med River Coumo i spetsen vet hur bra det var när de kom och när trummisen dansade runt trummorna i den Videon i Say It Aint So , ni kommer säkert ihåg hur bra det var? Jag minns Weezer med stort hjärta för att de sedan skulle göra massa skogshuggar-rock var ju en helt annan sak, stort lo-fi skägg och grunge-skjortor är ju en helt annan sak. Egentligen borde det ju vara bra men ack, speciellt Hasch-Pipe = Inte Roligt! Som tur var så hade ju han gitarristen(?) i Weezer, vad han än nu hette, vett nog att ty sig till sitt sido projekt the Rentals, Friends of P är ju en riktigt powerpop-släpig pop-dänga som får en att få gås-hud, det är troligtvis nog bara jag som gillar det här fortfarande och håller fanan högt. Det finns säkert dock ett och annat emo-fan där som gillar det här. Varsegoda

No comments: