Thursday, March 20, 2008

#113.Smog - Bathysphere

Den här låten är en klassiker i mina kretsar. Den är heller inte sönderspelad. Även om så kan tyckas. Jag tror jag hört den typ 100 gånger snart. Jag tror inte riktigt det går att spela sönder den här låten. Så bra är den. Lite långtråkig i längden kanske att lyssna på den på repeat. Jag hörde den här låten första gången i Prominent Mens tappning. Då Niklas Larsson, Jens K, Jerker H och Jonas K spelade ihop och kallade sig för Prominent Men. De blev ju som senare bekant att Niklas L lämnade skeppet, Niklas M och jag anslöt sig och senare Albin Zaar och blev Models Inc. Egentligen var det ju mest Jerker o Jens som startade hela cirkusen. Hur som helst har jag mest hört den här låten som covers. Av de prominenta männen ovan nämda men även jag har spelat den ett antal gånger tillsammans med just Models Inc. Aldrig live dock, inte vad jag tror. Den är fortfarande sjukt kul att spela.

No comments: