Monday, March 03, 2008

#134. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea

Inte helt osökt kommer Elephant 6 kollektivets Neutral Milk Hotel in på listan. Dock lite tidigt kan tyckas. Efter att ha tittat på lite videos med både Neutral Milk Hotel och Gerbils (jag hittade en Video med dem senast från 2006) påminner dig mig bara om Emmaboda minnerna och ångorna från de åren då de faktiskt lyckades boka riktigt bra band och även om det säkert var lika dräggigt då som senast jag var där, lyckades jag prata med trummisen i NMH ,även om de är lika rotade i min musikalisma uppväxt, tyckte han iallafall att det var trevligt med Sverige och Emmboda, jag minns att han bodde i Nordliga Frankrike. Sen minns jag inte mycket av det året i övrigt. Om jag lägger ett plus ett och det blir två kanske. Men vem orkar bygga pussel?


No comments: