Thursday, March 11, 2010

Best Coast


Nu efter det där senaste House avsnittet som jag refererade till i mitt tidigare inlägg är jag kanske inspirerad men mest sugen på att trycka ut allting som jag samlat på mig den senaste tiden och säga DET HÄR ÄR SKITBRA! - Alla ska ha! Alla ska me! Best Coast från Västkusten i USA har väckt mina indiekänslor till liv. De får mig att vilja lyssna på deras låtar repeat, önska mig till någon flickas armar, sova borta, bli förälskad igen, strö rosenblad på allt och alla och stå med öl i handen samtidigt som jag står framför ett litet band i en svettig källare på en spelning någonstans, varsomhelst, bli "baba"Jorge, hugga tag i folk och skråla i takt. Lyssna på When I'm With You kanske ni förstår vad jag menar. Jag tror dessutom att de är tre "manna"band vilket gör det ännu mera magiskt. Tankarna vandrar till Nirvana och hela Seattle-scenen. Det är exakt sånt här som gör livet värt att leva. Jag vet det låter fruktansvärt klyschigt. Men någon gång i livet måste en må bra. Det är ingenting man ska sticka under stolen med. Det värsta som finns är att KLAGA på att en mår dåligt. Som tur är finns det ingen i min omgivning som mår dåligt och inte heller klagar på att de mår dåligt, Så det här är till ER! Bästa låtarna är ovan nämnda och Sun Was High (So Was I)! Mycket Nöje!

No comments: