Wednesday, March 10, 2010

Hurra! Hurra! Hurra!

Våren är snart här och jag börjar med att slänga in en ganska liten men fin vårlista. En lista som får mig iallafall att veva med armarna i luften kolla mig i spegeln i mina underkläder och dra på det bredaste leendet för året. Någonting som jag för övrigt bara slängde ihop lite, lika lite som jag även slängde på min pyttipanna på spisen och insåg att jag inte hade något ägg att pochera.
  1. Crystal Stilts - Love Is a Wave
  2. Dinosaur Jr. - Take a Run at the Sun
  3. Daniel Johnston - High Horse
  4. Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken
  5. Ed Harcourt - Shanghai
Eftersom den här "bloggen" går ut på att hylla, och nästan enbart hylla saker och ting, och får mig att ropa (iallafall på internet) Hurra! Hurra! Hurra! Innan och efter varje inlägg, kommer här; DISS! Efter att ha sett senaste och meningslös stagnation i serien som kommer pågå i evigheter, och där det handlade om en kvinna som var tvungen att "blogga" i varje givet läge, kände jag att hela bloggosfären är rätt ute, twitter, rittersport också, och allt vad heter. Men vad gör vi inte!?! Hylla och Dissa det som bäst kan, alltid, "I alla lägen".

Eftersom flödet här inne stått ganska still sen försöket att sammanfatta mina bästa 150 låtar genom tiderna.. och misslyckades. Ska jag hylla ett band som troligtvis inte många känner till och som försvann rätt hårt då Warp Records inte släppte deras andra skiva, men som jag hittade innan årsskiftet på ett "hemligt forum" nämligen Plone. HURRA!

För er som inte har hört Plone finns en remix de gjort, Pram – Bewitched Plone Mix, kan ge er en liten ledtråd på hur de låter. Första skivan som brukar vara bäst, For Beginners Piano är inte, nästan, i närheten av hur bra andra skivan är. Det är tv-spelsmusik på ett bra sätt. Instrumentalt avskalat och elektroniskt, allt på samma gång. En mjukare variant av Pluxus och nästan en blandning mellan Fint Tillsammans instrumentalare och Pluxus "innan de blev konstiga".

Ett annat band som jag fortfarande tycker är bra och som aldrig kommer bli dålig eller ruttna och jag kommer att skämmas för att jag faktiskt gillar är Do Make Say Think, jag lyssnade igenom deras skiva Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn. Den är helt FANTASTISK! Jag lovar! Även om ni inte tycker att den är det är det värt en genomlyssning, åtminstonde bara en gång.

Hurra! Hurra! Hurra!

No comments: