Monday, May 19, 2008

#100. Dorotea - Decent

JAAAAAAA! 100! Hurra! Hurra! Hurra! Nu har vi (eller jag) kommit fram till nummer 100. Vilket blir med Dorotea. Jag glömmer aldrig Mitt Nästa liv sommaren. Förövrigt en av världens bästa festivaler. Den var så Twee att jag bara gick omkring och log, helt utan att tänka på det. Stefan frågade mig, vad ler du åt när jag gick omkring där. Jag tror det var vi det där trädet där det fanns en brygga. (Typ?!) Vårt gäng bytte Skivor med deras gäng, vi fick en 7"a utav dem. Jag tror att du Jens har den fortfarande? Jag glömmer aldrig Viktor och Micke som senare blev tillsammans med Heskey-Karin? Hette inte han också Viktor? Det roliga med bassist viktor var att vi smugglade in oss backstage en massa på Emmaboda samma sommar som de spelade där. Vi låtsas att han var brit och jag var jenkare. Det fungerade väldigt väldigt bra. Jag minns bara inte vilka artister vi smugglade in oss hos. Förövrigt så spelar han basisten Viktor också ett annat band som är väldigt bra nämligen Boys, även om de låter alltför mycket som Morrissey tycker jag att deras låtar är bra. En sak som jag gillar med Dorotea förutom att de inte har en trummis som kan spela i samma tempo så att de har en trummaskin, är deras energi! Vilken jävla energi och drag det där. Den där sommaren de spelade på Emmaboda var väldigt Crazy, det var då jag o Daniel blev kompisar och han var SKITPACKAD kl 14.00 på blankadagen. Alldeles rödvinsstinn var han och röjde packad som ett as framför scen. Yes Box!

No comments: