Monday, May 19, 2008

#103. Fireside – Kilotin

Åhhh. Fireside! Jag såg dem första gången när jag gick i sjuan, tror jag det var. Jag hade mjukis brallor, skejt skort och en för stor, tror jag, tröja. Jag tror jag var skejtare. Jag var mest ingenting. Jag upptäckte dem där på Vattenfestivalen det året. Det var det fetaste röjet och sjukt varmt och bra stämning var det. Han sjöng om svart soppa. Jag har egentligen inte så många minnen förutom det på Vattenfestivalen såg jag dem också på Lollipop 97' jag och Roberto gick eftersom jag hade vunnit två biljetter på bandit! Det jobbiga var att Roberto tappade sina glasögon och moshade sönder sina glasögon där. Det gjorde att han inte kunde gå något mer på den festivalen. Jag träffade för övrigt Viktoria där och det var ungefär så vi lärde känna varandra. Hon var redan då längre än mig och ja, jag har inte växt något sen högstadiet typ. Jag skrev också någon text där jag refererade till Fireside i nåt kärleksbrev till någon gammal flamma på högstadiet. Fireside är fortfarande skitbra. jag undrar egentligen vad som har hänt med dem. Det konstiga är att jag inte kommer ihåg fler konserter med dem. Nåväl. Ett stycke svensk rockhistoria är vad dem är och kommer att förbli?

No comments: